Joogatunnit

Joogatunnit

YinYoga

YinYoga -tunnilla sinulla on lupa hengähtää. Jooga-asennoissa viivytään pitkään ja pyritään viemään venytysten vaikutukset syvemmälle kehoon ja mieleen. Tunti rauhoittaa kehoa ja mieltä sekä tuo erinomaista vastapainoa mm. voimakkaammille harjoituksille tai hektiselle arjelle. Osalla YinYoga tunneista pääset myös tutustumaan lajin taustalla oleviin kiinalaisen lääketieteen oppeihin sekä meridiaaneihin. Tunnin perässä oleva merkintä (warm/hot) kertoo, että kattolämmittimet ovat päällä tunnin aikana.

Hatha- & YinYoga

Tällä tunnilla tehdään rauhallisesti kehoa lempeästi avaavia ja keskittymistä vahvistavia asanoita, jotka tasapainottavat kehoa ja mieltä. Tunti on yhdistelmä lempeää HathaYogaa ja meditatiivista, hidastempoista Yin-joogaa. Tunti sopii kaikille keskittyneestä työskentelystä pitäville. Tunnin perässä oleva merkintä (warm/hot) kertoo, että kattolämmittimet ovat päällä tunnin aikana.

FlowYoga

FlowYoga -tunnilla voit fyysisen harjoittelun lisäksi kokea myös joogan henkisen puolen, sillä tunti sisältää niin asanaharjoittelua kuin joogafilosofiaakin. Jooga-asennot yhdistetään hengityksen tahdissa virtaaviksi kokonaisuuksiksi. Filosofiaosio voi sisältää hengitysharjoituksia, muinaisten joogatekstien tulkintaa, mantraamista tai meditaatiota. Tunti sopii kaikille aiemmasta treenitaustasta riippumatta. Tunnin perässä oleva merkintä (warm/hot) kertoo, että kattolämmittimet ovat päällä tunnin aikana.

PowerYoga

PowerYoga-tunnille voit tulla keskittymään puhtaasti asanaharjoitteluun, sillä tunnilta on karsittu pois kaikki filosofinen sisältö sekä mantrat ja meditaatio. Tunti kehittää nimensä mukaan voimaa sekä lisäksi liikkuvuutta ja tasapainoa. Aikaisemmasta harjoitustaustasta on hyötyä tällä tunnilla, sillä harjoitus sisältää jatkotason jooga-asanoita kuten käsitasapainoilua. Tunnin perässä oleva merkintä (warm/hot) kertoo, että kattolämmittimet ovat päällä tunnin aikana.

VinyasaFlow

VinyasaFlow -joogatunnilla syke nousee ja hiki virtaa, sillä tunnilla tehdään reipastempoista asanaharjoittelua. HotVinyasaFlow sopii kaikille, jotka haluavat kehittää kuntoaan joogan keinoin. Aikaisemmasta harjoittelutaustasta on tällä tunnilla hyötyä, sillä harjoitus etenee virtaavasti ja sisältää mm. paljon punnerruksia. Tunnin perässä oleva merkintä (warm/hot) kertoo, että kattolämmittimet ovat päällä tunnin aikana.

HathaYoga

Tällä tunnilla tehdään rauhallisesti ja keskittyen kehoa lempeästi avaavia ja vahvistavia asanoita, jotka tasapainottavat kehoa ja mieltä. Tuntiin kuuluu myös hengitysharjoituksia ja meditaatiota. Tunti sopii kaikille keskittyneestä työskentelystä pitäville. Tunnin perässä oleva merkintä (warm/hot) kertoo, että kattolämmittimet ovat päällä tunnin aikana.

Hot 26 Asana Variations

Hot 26 Asanaa -tunti on tehokasta hotjoogaa. Tunnilla tehdään varioiden 26 jooga-asentoa, jotka kehittävät keskittymistä, lihasvoimaa, tasapainoa ja liikkuvuutta. Tältä tunnilta puuttuvat kaikki tanssilliset kuviot ja lisäksi tunnin rakenne säilyy pääpiirteissään samana tunnista toiseen. 26 asanaa -harjoitus sopii haastavasta mutta yksinkertaisesta harjoittelusta pitäville. Tunnin perässä oleva merkintä (warm/hot) kertoo, että kattolämmittimet ovat päällä tunnin aikana.

Singing Bowl Relaxation (silloin tällöin perjantai-iltaisin)

Äänimaljarentoutus on syvärentouttava hoito, joka perustuu äänimaljojen värähtelyyn. Värähtely vaikuttaa kehon nesteisiin saaden soluissa olevan nesteen värisemään. Myös maljojen kaunis ikiaikainen ääni kuljettaa mielemme ja ajatuksemme toiseen aikaan ja maailmaan. Rentoutus vastaa parhaimmillaan kolmen tunnin yöunta. Äänimaljarentoutus voi auttaa unettomuuteen, vähentää stressiä, ahdistusta ja kehon jännitystiloja. Rentoutuksessa saat ottaa mukavan asennon matolla ja vaan olla. Tunnin perässä oleva merkintä (warm/hot) kertoo, että kattolämmittimet ovat päällä tunnin aikana.

Varaa tuntisi tästä

YogaFusion

YogaFusion on yhdistelmätunti joogaa ja lihaskuntoharjoittelua. Tunnin alussa tehdään alkulämmittely joogaten, mutta jooga ei sisällä vaikeita asanoita tai koreografioita. Alkulämmittelyn jälkeen siirrytään lihaskuntoharjoitteluun, jossa osa liikkeistä on kehonpainoharjoitteita, osa sykkeenkohotusta, ja lisäksi pääset myös kuormittamaan syviä lihaksia. Tunnin lopussa on lyhyt palauttelu harjoituksesta pehmeillä joogaliikkeillä. 

Tunti sopii myös aloittelijoille. Tunnilla pärjää rennolla sisäliikuntavaatetuksella. Voit halutessasi käyttää myös sisäliikuntakenkiä lihaskunto-osiossa. Ota mukaasi myös juomapullo, joogamatto ja hikipyyhe.

RocketYoga (vain Online)

Rocket jooga on kokonaisvaltaisesti kehoasi vahvistava harjoitus, modifioitu ja leikkisämpi versio ashtanga joogasta. Harjoituksessa vahvistat kehoasi useiden erilaisten seisoma-, istuma- ja inversioasanoiden myötä. Tämä joogatunti kehittää voimaa, kehonhallintaa ja hengitystekniikkaa. Harjoitus alkaa hengittämisellä, josta siirrytään aurinkotervehdysten kautta vaihtelevaan voimaa, kestävyyttä ja keskittymistä parantavaan liikesarjaan. Tunti loppuu pehmeästi - loppurentoutuksen aikana voit syventää harjoituksen vaikutuksia entisestään.